Zaloguj się | Rejestracja

Forum

Moderatorzy: admin, kacper, tomek24, marylka, maciek, redakcja
Autor Odpowiedzi
Jacek
17 lip 2014 : 19:16
Zarejestrowany #667
Dołączył: 30 paź 2011 : 20:51
postów: 82
czy orientuje się ktoś z Was jakie korzyści będziemy mieć z tzw Obwodnicy Śródmieścia budowanej właśnie pomiędzy PKP a ulami?
Zastanawiam się jaka argumentacja poza finansową była użyta, żeby ta inwestycja była realizowana.
Zdaję sobie sprawę, że teraz jest to raczej musztarda po obiedzie, mimo to będę wdzięczny za odpowiedź.

Jacek Wawrzyniak
Powrót do góry
matejank
18 lip 2014 : 06:55
Zarejestrowany #582
Dołączył: 03 sie 2011 : 20:37
postów: 18
Dla mnie jedyną korzyścią jest chyba to, że klienci będą mieli ułatwiony dojazd do Castoramy no i chyba do ETC też- ominie się światła... Ale co miał UG na myśli budując- nie mam pojęcia...
Powrót do góry
Pilman
18 lip 2014 : 11:58

Zarejestrowany #768
Dołączył: 19 kwi 2012 : 10:24
postów: 52
Ja to widzę tak - ułatwienie dojazdu do Castoramy jak najbardziej. Być może już na etapie wydania zgodny na jej budowę przez magistrat była również zgoda na "obwodnicę śródmiejską". Ale jak dla mnie, droga ta nie ma racji bytu by ją nazywać obwodnicą śródmiejską - ruszając spot świateł przy BP szybciej dojadę do PKP zwykłą 92. Chyba że światła przy pszczółkach będą wstrzymywać ruch. Z przeciwnej strony (przy Lidlu) również kręcę na wiadukt i możliwe że też będą szybciej w Castoramie. Prócz tego dziwne jest również to, że GDDKiA zgodziła się na zmianę dotychczasowego skrzyżowania - wprowadzenie świateł z możliwością przejechania na jezdnię przeciwną przy i tak już dużym natężeniu ruchu.
Powrót do góry
Silmeor
20 lip 2014 : 12:15
Zarejestrowany #602
Dołączył: 13 sie 2011 : 13:51
postów: 87
Korzyści żadnej. Nie będzie to kolejne połączenie części północnej z południową. Wbrew oczekiwaniom ruch przez okolice rynku raczej się zwiększy, a i płynność ruchu na starej krajówce może się obniżyć. Jedyną korzyść odniesie Castorama: łatwiejszy i bardziej widoczny dojazd od strony Poznania. Jednym słowem: dęty sukces, który w zasadzie nikomu nie jest potrzebny.
Powrót do góry
Jacek
21 lip 2014 : 10:04
Zarejestrowany #667
Dołączył: 30 paź 2011 : 20:51
postów: 82
no właśnie; a orientuje się ktoś gdzie jest umowna granica między północą a południem Swarzędza, bo jak dla mnie południe zaczyna się za torami, a nie od 92. Poza tym zyskają oprócz kastoramy również właściciele działek przy tej nowej obwodnicy, bo cena z pewnością kilkukrotnie wzrośnie. Jak zwykle w takich sytuacjach przejdę się do UMIG.

Jacek Wawrzyniak
Powrót do góry
Staszek
21 lip 2014 : 11:04
Zarejestrowany #1029
Dołączył: 17 sie 2013 : 09:51
postów: 53
Jak zostanie wybudowane pełne skrzyżowanie przy skansenie, to zwiększy się ruch na Stawnej i dalej Strzeleckiej w kierunku Rynku i/lub Św. Marcina. Zyska na tym centrum sportu i rekreacji, bo teraz żeby tam dojechać, trzeba trochę nadrobić drogi przez Piaski i Strzelecką. Co prawda na Stawnej są progi zwalniające, ale i tak goście strefy sportowej narobią większego ruchu tubylcom.

Poza tym, nie wiem, jaka jest DMC na Stawnej, ta ulica była raczej robiona dla ruchu lokalnego, a nie tranzytowego.

Zapewne wielu kierowców będzie korzystać z tego skrótu, tak jak obecnie z trasy Dworcowa - Piaski - Rynek - osiedla północne. Ominą jedne światła przy WBK.

Nie mówię już o większych korkach, dodatkowe światła zrobią swoje....
Powrót do góry
Jacek
22 lip 2014 : 22:06
Zarejestrowany #667
Dołączył: 30 paź 2011 : 20:51
postów: 82
a w kwestii pomnika Cieszkowskiego, który przegłosowała Rada jakie jest Wasze zdanie?
z tego co kojarzę ma już ulicę, dworek, miejsce spoczynku na terenie gminy, statuetkę przyznawaną co roku, szkołę w Kicinie i pewnie jeszcze kilka form uhonorowania zasług. Zastanawia mnie również, czy pomnik będzie miał plakietkę z nazwą firmy fundatora, reklama w gablocie kosztuje kilkaset złotych/rok, więc pewnie pomnik zwróci się w dłuższej perspektywie:)


Jacek Wawrzyniak
Powrót do góry
LukaszW
26 lip 2014 : 11:23
Zarejestrowany #1340
Dołączył: 09 lis 2013 : 10:48
postów: 43
Myślę że pomnik Cieszkowskiego jest całkiem dobrym pomysłem, inna sprawa to pytanie gdzie najlepiej było by go ustawić. Sprawa fundatora to już też odrębna kwestia, uważam że to miasto powinno stawiać pomniki a nie prywatna osoba. Tak jak piszę Jacek może się okazać, że wcale nie chodzi o pomnik tylko o reklamę firmy. Nie chce pomnika na którym będzie napis że ufundował go ktoś, lub co gorsza twarz Cieszkowskiego na pomniku będzie podobna do twarzy sponsora:)

LukaszW
Powrót do góry
Pilman
28 lip 2014 : 05:56

Zarejestrowany #768
Dołączył: 19 kwi 2012 : 10:24
postów: 52
Też bym nie chciał żeby zaistniała jakaś z wymienionych kwestii przez Ciebie LukaszW. Nie mniej jak donosi Tygodnik Swarzędzki, to sponsor wyznaczył bądź co bądź kontrowersyjne miejsce na pomnik Cieszkowskiego - usunięcie kamienia jubileuszowego z okazji 350-lecia praw miejskich. Kwestia sporna to czy jest sens by taki pomnik stawiać na terenie Rynku (zajmować nie dużą płytę) czy nie lepiej gdzieś z bok np. na Plantach?

[ Edytowany 28 lip 2014 : 05:57 ]
Powrót do góry
LukaszW
28 lip 2014 : 21:23
Zarejestrowany #1340
Dołączył: 09 lis 2013 : 10:48
postów: 43
Ciekawą lokalizacją może być również park nie daleko dworca, to dosyć zapomniane miejsce o które można by było przy okazji zadbać

LukaszW
Powrót do góry
Silmeor
29 lip 2014 : 05:35
Zarejestrowany #602
Dołączył: 13 sie 2011 : 13:51
postów: 87
A jeśli ja będę chciał ufundować pomnik Zygmunta Grudzińskiego i z uporem maniaka będę zabiegał o ustawienie go w miejscu jeszcze obecnego kamienia na rynku to pomnik Cieszkowskiego usuną? Czasami głupota radnych i pracowników ratusza potrafi zaskoczyć nawet ludzi mających do czynienia z głupotą systemu w Polsce na co dzień. Skoro fundator chce wystawić pomnik to proszę bardzo ale nie twórzmy precedensu, nie pozwalajmy jednej osobie dyktować pozostałym mieszkańcom gdzie i jaki pomnik ma być ustawiony.
Powrót do góry
manamana
29 lip 2014 : 08:18
Zarejestrowany #1012
Dołączył: 18 lip 2013 : 06:34
postów: 15
Projekt drogi (ul. Dworocowej) przeszedl przez moje rece jeszcze przed wybudowaniem Castoramy i nie ma nic z nia zwiazanego. Co do terenu pomiedzy nowopowstałą drogą a 3 blokami przy Poznańskiej, prawdopodobnie zostanie podzielony na dzialki budowlane- bolki/domy jednorodzinne (moja opinia) bo z tego co kojarze lacznie na tym odcinku drogi powstanie okolo 8 zjazdów (od ronda- do ul. Poznańskiej).
Bedzie tez znajdowal sie tam prawdopodobnie przystanek autobusowy, sygnalizacji swietlnej przy wjezdzie na ul Poznańska nie bylo przynajmniej z tego co pamietam. Jesli chodzi o korzysci to prawdopobnie latwiejszy dojazd w okolice dworca PKP, dojazd do jeszcze nie wykorzystanych terenow starej fabryki mebli (blokow/domow), dojazd do Castoramy. Na park to raczej bym tam nie liczyl poniewaz: w odleglosci ok ~ 600m jest park przy Piotrze i Pawle oraz chcac nie chcac park znajduje sie na terenie Skansenu.

Pozdrawiam
manamana
Powrót do góry
Komendant
29 lip 2014 : 12:47
Zarejestrowany #628
Dołączył: 17 wrz 2011 : 08:24
postów: 365
No i ja będę miał bliżej do pracy

Pozdrawiam!
Komendant Straży Miejskiej
Piotr Kubczak
www.strazmiejska.swarzedz.pl

Powrót do góry
LukaszW
30 lip 2014 : 20:41
Zarejestrowany #1340
Dołączył: 09 lis 2013 : 10:48
postów: 43
To może warto tej drogi nie nazywać obwodnicą, tylko drogą dojazdową do posesji, dworca i castoramy? Ta droga niema nic wspólnego z obwodnicą, no chyba że chcemy być wyjątkowym miastem, który robi obwodnice przez środek miasta, to wtedy gratuluje pomysłu. Jest park przy piotrze i pawle, też bym tego nie nazywał parkiem. Owszem są drzewa no i 4 ławki ale jak dla mnie to nie wykorzystany teren na którym mogł by powstać na prawdę ładny park. Myslę że bloskość SM spowoduje też że będzie to bezpieczne miejsce do spacerów i spędzania wolnego czasu.

LukaszW
Powrót do góry
Jacek
31 lip 2014 : 06:02
Zarejestrowany #667
Dołączył: 30 paź 2011 : 20:51
postów: 82
W takim razie manamana napisz jeżeli wiesz, co skłoniło miasto do budowy tej obwodnicy. Czy to była jakaś ekspertyza dotycząca natężenia ruchu, czy jakiś inny raport, który stwierdzałby konieczność budowy takiej drogi, czy jest to radosna twórczość niespełnionego planisty, który dostał za dużo władzy. Dzięki

Jacek Wawrzyniak
Powrót do góry
Staszek
31 lip 2014 : 06:57
Zarejestrowany #1029
Dołączył: 17 sie 2013 : 09:51
postów: 53
Do budowy obwodnicy dołożyła się przecież Castorama, więc co niektórzy mogą to określić, jako "ukłon" w stronę marketu. Mniejsza o to, czy to było mniej lub bardziej "legalne", żeby napędzić klientów, a przy okazji mieszkańcy będą mieli alternatywną drogę dojazdu.

Jednym z powodów jest zapewne ułatwienie dojazdu dla służb ratunkowych. Obwodnica + nowe skrzyżowanie przy skansenie ułatwi wjazd na DK92. Teraz od strony Dworcowej wjazd na południową nitkę DK92 jest tylko możliwy z wiaduktu na Polnej, chyba że kierowcy karetek pojadą "pod prąd" odcinkiem Dworcowej przy ośrodku zdrowia.

Wystarczy że na DK92 nawet nie musi być wypadku, żeby na całej długości tej ulicy zrobił się korek, ile razy tak się zdarza, większa ilość aut na światłach i wszystko stoi. Obwodnica pozwoli rozładować takie korki i będzie można dojechać aż do ETC. Ewentualnie zostanie wprowadzone ograniczenie tonażu, żeby TIRy nie rozjechały tej alternatywnej drogi.

Władze coś tam marudziły na temat kolejnego wiaduktu pod torami, ale tylko dla osobówek. Nie wiem na ile jest to poważna sprawa, ale patrząc jakie korki robią się na skrzyżowaniu Poznańska-Kirkora, to taki dodatkowy przejazd na Nową Wieś przydałby się i to bardzo.

[ Edytowany 31 lip 2014 : 06:58 ]
Powrót do góry
Pilman
31 lip 2014 : 12:09

Zarejestrowany #768
Dołączył: 19 kwi 2012 : 10:24
postów: 52
@Staszek Pewnie Castorama dołożyła się do budowy, przecież budowa tej drogi jest jej na rękę (nie wiem czy nawet części gruntu nie oddała). Zresztą PKP się przysłużyło oddając własne grunty a przecież nic z tego nie będzie miał dworzec PKP. Faktem jest że mieszkańcy będą mieć alternatywę ale raczej iluzoryczną, gdyż dojazd 92 jest znacznie sprawniejszy niż przebijanie się przez „obwodnicę” która to będzie zapewniać dojazd do pobliskich nieruchomości (komentarz manamana 8 zjazdów - docelowa być może więcej + jeszcze jakieś przystanki dla autobusów). Także prędkość ruchu będzie jak na osiedlowych ulicach.
Służby ratunkowe w gruncie rzeczy nie mają nie wiadomo jak bardzo utrudnionego dojazdu do pacjenta. Po co kierowca ma jechać pod prąd? Wjazd na drogę 92 w kierunku szpitala (Poznań nitka północna) jest zarówno przy pływalni (ul. Jesionowa) jak i przy przystanku autobusowym (ul. Zapłocie).
Co do korka na 92 to mogę powiedzieć, że bliskie skrzyżowanie które powstaje nie wiele zmienia bo ktoś kto jedzie autem i widzi korek to zjeżdża z 92 przy BP. A jak przejedzie skrzyżowanie przy stacji to i tak musi poczekać aż dojedzie do skrzyżowania przy Pszczółkach i będą jemu światła pasowały.
Znaki ograniczające przejazd Tirów – nie realne przecież transport do Castoramy jakoś musi być zapewniony.
Pomysł z przejazdem dla samochodów do 3,5 tony jak najbardziej jestem na tak. Tym bardziej że osiedla planowane przy Planetarnej zatkają całą południową część Swarzędza. W gminie daje się zgodę na budowę różnego typu inwestycji ale nikt nie myśli o parkingach o komunikacji już nie wspominając.
Powrót do góry
Piter34
01 sie 2014 : 14:04
Zarejestrowany #949
Dołączył: 06 mar 2013 : 12:20
postów: 8
manamana napisał(a) ...

Projekt drogi (ul. Dworocowej) przeszedl przez moje rece jeszcze przed wybudowaniem Castoramy i nie ma nic z nia zwiazanego.


Ale czy to oznacza że zanim jeszcze było wiadomo że będzie tam castorama był już zaakceptowany ten projekt "obwodnicy" i skrzyżowania z 92 ?
Mam nadzieję że ta droga rzeczywiście przyda się do czegoś więcej niż dojazdu do castoramy bo narazie to żadnych konkretnych pozytywów nie widać
Powrót do góry
manamana
05 sie 2014 : 06:58
Zarejestrowany #1012
Dołączył: 18 lip 2013 : 06:34
postów: 15
Witam,
Odpowiadając Jackowi oraz Piter34 - nie mam żadnych informacji co, kogo i dlaczego skłoniło do budowy tej drogi. Gdybym tak wgłebial sie przy każdym projekcie zadajac sobie pytania- po co komu to?, to pewnie czasu na zycie by mi nie starczylo A kiedy projekt zostal ostatecznie sprzedany i zaakceptowany tego tez nie wiem- po prostu mnie to nie interesuje.

Chyba dobrze ze Swarzedz sie rozwija, zreszta zobaczymy w jakim kierunku, czy tym dobrym czy tym zlym (malo miejsc parkingowych ).
Widać ze nasze miasto jest teraz niezle rozkopane- uwazam ze dobrze bo przynajmniej zrobia wszystko od razu, 2 miesiace meczarni i po klopocie, a efekty bedzie widac golym okiem na zegarku podczas przemieszczania sie?
a tak nawiasem mala anegdota- ruszyla maszyna rozwoju bo czy nie zblizaja sie czasem wybory?

Pozdrawiam i zycze milego dnia!
manamana
Powrót do góry
Bigbluee
03 wrz 2014 : 22:59
Zarejestrowany #1925
Dołączył: 03 cze 2014 : 21:53
postów: 14
Witam. Chciałbym się dowiedzieć kto jest odpowiedzialny za paraliż komunikacyjny w Swarzędzu. Kto wymyślił aby rozkopać jednocześnie jedyne 2 drogi umożliwiające przejazd przez 92, na drugą część Swarzędza. Wjazd na Średzą korkuje się już od Kórnickiej a wjazd na 92 przy BP korkuje się pod rondo Graniczna/Tysiąclecia. Nawet nie chce myśleć co mówią kierowcy stojący już od Orlenu w kierunku BP. Ten kto wymyślił jednocześnie 2 remonty jest albo nienormalny albo po prostu nie zna się na swojej robocie. Jedną drogę można rozkopać. Ale nie dwie!! Może to dziwnie zabrzmi ale chociaż na czas remontu można by zmienić organizację ruchu przy wjeździe na Średzką, żeby ludzie nie stali 15 minut w korku. Postawienie odpowiedniego znaku pewnie przerasta zdolności intelektualne pomysłodawcy tych remontów.

[ Edytowany 03 wrz 2014 : 23:00 ]
Powrót do góry
 

Przejdź do:     Powrót do góry

Kanały informacyjne: RSS 0.92 Kanały informacyjne: RSS 2.0 Kanały informacyjne: RDF
Powered by e107 Forum System